"Co wie Twój kot?" Sally Morgan


Czy koty rzeczywiście wyczuwają, kiedy ktoś umiera albo kiedy ma nastąpić trzęsienie ziemi?

Zmysły kota są znacznie czulsze od ludzkich. Koty słyszą dźwięki z większych odległości i w szerszym zakresie częstotliwości; mają bardziej wrażliwy węch i lepsze widzenie obwodowe, a ich wąsy czuciowe potrafią wyczuć niewielkie nawet zmiany ciśnienia atmosferycznego. Nic zatem dziwnego, że twój kot podbiega czasem do drzwi zanim zauważysz, że ktoś się zbliża.
Książka Co wie twój kot bada fascynujący świat kociej percepcji. Omawia dokładnie pięć podstawowych zmysłów i pokazuje świat z kociego punktu widzenia, dzięki czemu łatwiej ci będzie komunikować się z pupilem. Znajdziesz tu także praktyczne testy, które pozwolą ci ocenić jego inteligencję, a nawet pobudzić ją do rozwoju. I wreszcie, poznasz odpowiedź na pytanie nurtujące właścicieli najinteligentniejszych kotów: czy on posiada szósty zmysł?





Dzień dobry, dzisiaj przychodzę do Was z książką Co wie twój kot? Sally Morgan. 
Dlaczego akurat ta książka? 
Bo od jakiś dwóch lat jestem kociarą, jak kiedyś byłam i dalej jestem psiarą, teraz zrobiłam się ogromną kociarą.  Na pewno wpłynęło na to zdarzenie, które miało miejsce dwa lata temu. A mianowicie mieszkając u siostry przygarnęłam kota i się w nim zakochałam. 

Na zdjęciu widzicie właśnie owego przygarniętego kota Niunia, ważącego 7kg, który widząc człowieka mruczy lepiej niż nie jeden traktor. Siostra po niuniu przygarnęła jeszcze Cicie i Georgiego, także ma trzy koty. 
Druga siostra też ma dwa kocury, także z rodziny psiarzy staliśmy się kociarzami. 

Kiedyś nie lubiłam kotów, uważałam, że są fałszywe bo chodzą własnymi ścieżkami i nigdy nie wiadomo co myślą. Dlatego też chętnie zgodziłam się na przeczytanie i  zrecenzowanie książki. 
Książka podzielona jest na dwie części.
 W pierwszej znajdziemy opisane zmysły kota, czyli:
*superwzrok 
*wszystko o kocich uszach 
*nos
*zmysł smaku 
*zmysł dotyku i równowagi 

A w drugiej mamy opisaną inteligencje kota, czyli:
*ośrodek przetwarzania danych 
*co myśli kot 
*dostosuj się do kota 
*szósty zmysł 
*kocie zabawy 

Książka jest napakowana ciekawostkami, o których ja pojęcia nie miałam. W sumie jest to typowy poradnik i świetna okazja żeby ktoś kto kota nie ma, a w najbliższym czasie zamierza mieć mógł się dowiedzieć jakimi nietypowymi czworonożnymi towarzyszami są koty. Również dla osób, które już koty mają jest to obowiązkowa pozycja do przeczytania, gwarantuje Wam, że nie raz się zdziwicie. 


Wydawca: Alma-Press
Data wydania: 10 lutego 2019 
Liczba stron: 192 
Moja ocena: 4/5


Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

"Ciche dni" Abbie Greaves

"Corka gliniarza" Kristen Ashley

"Jak uspokoić swoje myśli" Sarah Knight