"More Happy Than Not" Adam Silvera



Po samobójstwie ojca szesnastoletni Aaron Soto nie może się pozbierać i znaleźć szczęścia. Dzięki pomocy swojej dziewczyny Genevieve i zapracowanej matki powoli wraca do siebie. Jednak smutek i blizna na nadgarstku nie dają mu zapomnieć o przeszłości.

Kiedy Genevieve wyjeżdża na kilka tygodni, Aaron spędza ten czas z nowym znajomym. Thomas ma projektor filmowy i nie przejmuje się tym, że Aaron kocha książki fantasy. Jednak ich szczęście nie wszystkim się podoba. Nie mogąc zerwać z Thomasem Aaron zwraca się o pomoc do Instytutu Leteo, chociaż oznacza to, że zapomni, kim naprawdę jest.



Witam Was, dziś przyszła kolej na kolejną książkę przeczytaną po angielsku. Była to kolejna książka Adama Silvera, wiem że książka jest również wydana w języku polskim. 


Jeśli ktoś chce uniknąć spoilera na temat tej książki, to niech nie czyta tego akapitu, zapraszam na kolejny 😏
W książkach Silvera widzę pewne podobieństwa, do tego czasu przeczytałam dwie książki a już widzę, że podobne.W obu występują geje, zawsze któryś z chłopców okazuje się homoseksualistą. I od razu uprzedzam, nie nie przeszkadza mi to absolutnie. 
W More Happy Than not mamy działalność o nazwie Lateo Institute gdzie można wymazać sobie pamieć, a w They Both Die at the End mamy Death-Cast, instytucję która dzwoni do Ciebie i mówi, że w ciągu 24 godzin umrzesz. 
Do tego w obu książkach jeden z chłopców zawsze jest z tak zwanego dobrego domu, a drugi nie koniecznie i jest rozrabiaką. 
W planach mam jeszcze jedną książkę autora What if It's Us już wiem, że są w niej dwaj geje, czyli jak zwykle. Ale oprócz tego jestem ciekawa czy będzie w niej jeszcze coś nowego. Mam ogromną nadzieje, że Becky Albertalli z którą napisał tę książkę wniosła coś nowego. 


Jeśli chodzi o książkę, bardzo szybko mi się ją czytało, a po skończeniu jeszcze długo siedziała mi w głowie i sama nie wiedziałam co mam o niej myśleć. Z jednej strony była bardzo przygnębiająca, gdy czyta się o ogólnych zmaganiach z jakimi zmierzył się główny bohater, a pogodzenie się z jego orientacją seksualną i zobaczenie jaka okropna jest homofobia. Z drugiej strony ten aspekt sci-fi trochę mi nie pasował, no i domyśliłam się o co w tym wszystkim chodzi o wiele za szybko. 

Tak jak już pisałam wcześniej dam szansę Adami jeszcze raz, a książkę polecam. 

Data wydania: 2 czerwca 2015
Wydawca: Soho Teen
Liczba stron: 295
Moja ocena: 3/5

Komentarze

  1. Mnie się książka bardzo podobała! Pozytywne zaskoczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciesze się, że ci się podoba. Jeśli chodzi o to czy ja przeczytam tę książkę to mimo iż nie jest to mój gatunek to nie wykluczam poznania tej historii bliżej w nieokreślonej przyszłości.

    Pozdrawiam
    https://ksiazki-czytamy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Zazdroszczę ci z jednej strony, że czytasz w obcym języku, ja bym nie dała rady. ;)
    Ale z drugiej strony... ciesze się, że czytam w swoim języku i wszystko dokładnie rozumiem. ;p

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

"Ciche dni" Abbie Greaves

"Corka gliniarza" Kristen Ashley

"Jak uspokoić swoje myśli" Sarah Knight