"Simon vs. the Homo Sapiens Agenda" Becky Albertalli


Ukrywający swoją orientację seksualną szesnastoletni Simon Spier uważa, że miejsce dramatów jest na scenie teatralnej. Jednak kiedy napisana przez niego wiadomość mailowa wpada w niepowołane ręce, pojawia się ryzyko, że jego wielki sekret ujrzy nagle światło dzienne. Simon pada ofiarą szantażu: jeśli nie zostanie swatem dla klasowego błazna, Martina, wszyscy dowiedzą się, że jest gejem. A co gorsza, w niebezpieczeństwie znajdzie się także Blue, chłopak, z którym Simon wymienia maile.

W wąskiej grupce przyjaciół Simona pojawiają się coraz częstsze spięcia, korespondencja mailowa z Blue z każdym dniem robi się coraz gorętsza, a spokojne dotąd życie Simona zaczyna się dziwnie komplikować. Niechętny wszelkim zmianom chłopak musi znaleźć sposób na wyjście ze swojego bezpiecznego kokonu, zanim zostanie z niego brutalnie wypchnięty – i to tak, żeby nie zrazić do siebie przyjaciół, uniknąć kompromitacji i nie zepsuć tego, co rodzi się między nim a najcudowniejszym i najbardziej tajemniczym chłopakiem, jakiego dotąd spotkał.



Cześć dzisiaj przychodzę do Was z kolejną książką po angielsku (tak wiem, że jest też polska wersja). Książkę przeczytałam w ramach akcji na fb Przeczytam 12 książek po angielsku w 2018 roku, do której Was serdecznie zapraszam. 
Wiedziałam mniej więcej o czym jest książka, bo widziałam zwiastun filmu Love, Simon, który został nakręcony na podstawie książki. Kieruje się zasadą, że najpierw książką, potem film dlatego też padło na tę książkę a nie inną. Wiem, że światowa premiera filmu już miała miejsce a u nas jest zapowiedziana na czerwiec, także ja jestem już gotowa. Będę mogła porównać film w stosunku do książki. 


Jeśli chodzi a samą książkę to nie mogę się o nic przyczepić, bo bardzo ale to bardzo mi się podobała. Podobały mi się nawiązania do Harrego Pottera:


- Co to jest Dementor?
Nie. Nie wierzę.
- Nie jesteś już moją siostrą.
- Aha, czyli coś z Harry'ego Pottera.

Postacie były bardzo dobrze wykreowane, każdy z bohaterów był inny. Simon śmieszył mnie z nadużywaniem słowa fucking. Razem z nim próbowałam dojść kim jest tajemniczy Blue, oczywiście nie udało mi się. Miałam kilka swoich typów, niestety nie trafionych. 

Uważam, że książka trafi w gusta młodych jak i starszych. Możemy dowiedzieć się co siedzi w głowie nastolatka. Polecam ją do przeczytania każdemu. 
Dzisiaj wychodzi druga książka z tej serii Leah on the Offbeat, jak tylko będę miała możliwość to ją przeczytam. 

Data wydania: 7 kwietnia 2015 
Tytuł polski: Simon oraz inni homo sapiens
Seria: Creekwood
Liczba stron: 303
Wydawca: Penguin
Moja ocena: 5/5 





Komentarze

  1. Ciesze się, że książka aż tak ci się podobała. Wygląda na oryginalną w swoim gatunku jednak ja w tej chwili mam dużo innych i ta raczej nie jest mi po drodze. Przynajmniej w najbliższym czasie.

    Pozdrawiam
    https://ksiazki-czytamy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Okładkę ma serio ciekawą. Jednak nie wiem, czy to coś dla mnie. Co nie zmienia faktu, że świetnie się czyta Twoje recenzję :) widać do razu, które książki Tobie się spodobały a które nie. Świetnie! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. CZuje się za stara na tę pozycję. Zostawię ją dla młodzyszch czytelników ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam 29 lat a jakoś nie czułam się na nią za stara ;)

      Usuń
  4. Jak nie lubię takich książek, tak ta bardzo mi się spodobała ;) BARDZO :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak widzę, że w książce jest wzmianka o HP to biorę w ciemno :D

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie dla mnie, nie mam na nią najmniejszej ochoty, ale cieszę się, że Tobie się podobała. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam na nią ochotę od dłuższego czasu i chyba czas wreszcie się za nią zabrać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytaj, na prawdę jest to fajna książka.

      Usuń
  8. Czytałam tą historię po polsku i mi jakoś słabo przypadła do gustu :(

    OdpowiedzUsuń
  9. Eh... Już za dużo takich książek w Polsce, każda opowiada o tym w taki sam sposób..

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam mnóstwo dobrych opinii, może kiedyś się skuszę ;) Albo obejrzę ekranizację :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak długo chcę przeczytać tę książkę, że aż straciłam nadzieję, że to zrobię xd

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

"Ciche dni" Abbie Greaves

"Corka gliniarza" Kristen Ashley

"Jak uspokoić swoje myśli" Sarah Knight