"Lardżelka" Wanda Szymanowska


"Lardżelka", to wspaniała powieść oparta na faktach, a odpowiadająca na pytanie: jak efektywnie schudnąć bez wyrzeczeń. Zofia, swoje stresy "zajada" słodyczami. Efekt? 70 kg nadwagi. Pewnego dnia, kiedy mąż porównuje ją do balii, kobieta nie wytrzymuje napięcia i... Powieść zawiera praktyczne rady, jak schudnąć bez wyrzeczeń i nie poddać się efektowi jo-jo.



Świetna książka opowiadająca o losach Zosi i jej walki z nadwagą. Zofie poznajemy w momencie gdy jej partner porównuje ją do balii, kobieta nie wytrzymuje i postanawia to zmienić. Nie chcę być już grubaską, która zmuszona jest do ubierania się w płachty wielkości namiotu. Ma dość krytycznego wzroku ludzi podczas zakupów. Oczywiście nie jest to takie proste jakie mogłoby się z pozoru wydawać. Bohaterka nie zostaje od razu specem od zrzucenia zbędnych kilogramów. Na początku popełnia błędy i przypłaca to momentami załamania. Nie wiem jak się zabrać prawidłowo do diety, dlatego też po kilku niepowodzeniach decyduje się na trzy tygodniowy wyjazd do ośrodka, który specjalizuje się w odchudzaniu grubasów o tytułowej nazwie "Lardżerka". Zosia wraca z ośrodka lżejsza o kilka kilogramów i bogatsza o wiedzę jak ma się odżywiać i ćwiczyć. 
Myślicie, że dalej było już tylko z górki? Mylicie się, bohaterka dalej trzyma się zdrowego odżywania jednak kilogramy przestają spadać w dół. Nowa przyjaciółka z pracy podsuwa jej pomysł ponownego wyjazdu do ośrodka. Poznaje tam kilku nowych znajomych i spotyka się ze starymi z poprzedniego wyjazdu. Znowu nie jest łatwo, ale dzięki wsparcia ze strony nowej znajomej i silnej woli znowu wraca z ośrodka lżejsza o kilka kilogramów. Dzięki tej przemianie staje się odważniejsza w pracy, dzięki czemu awansuje i zmienia swoje życie na lepsze. 
Książka bardzo mi się podobała i szybko ją przeczytałam. Zapewne tak szybko mi z nią poszło ponieważ sama walczyłam z nadwagą i jest mi to bliski temat. Polecam każdej osobie, która ma nadwagę i nie wie jak się zabrać do zrzucenia zbędnych kilogramów. 

Data wydania: 2015
Liczba stron: 126
Wydawca: Białe Pióro
Moja ocena: 4/5 


Komentarze

  1. Kiedyś na pewno przybliżę sobie twórczość pisarki. Akurat nie znam nikogo z nadwagą ani sam takowej nie posiadam, ale i tak fajnie byłoby coś takiego przeczytać ;)

    Pozdrawiam
    https://ksiazki-czytamy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawa książka. Może i ja po nią sięgnę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam ja już na swojej liście i bardzo chce ją przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. O książce już słyszałam i czytałam niejedną recenzję, zresztą koleżanka od nas z bloga również ją recenzowała :). Takich książek o zmaganiu się z nadwagą jest masa, przyznaję, że nie jest to moja tematyka, ale powieść wydaje się być całkiem niezła!
    Pozdrawiam i zapraszam do nas na kiermasz :)
    http://zniewolone-trescia.blogspot.com/2017/12/swiateczny-kiermasz-zniewolonych.html
    #SadisticWriter

    OdpowiedzUsuń
  5. Już gdzieś pisałam o tej książce, że dobrze, że powstała, mam ją w planach i na pewno przeczytam, pozdrawiam ucztadladuszy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam w planach po przeczytaniu innych książek Pani Wandy, które czekają w kolejce. :)

    Pozdrawiam,
    lunafisher.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że wpiszę ją na listę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Może i powinnam ją przeczytać. Brzmi bardzo interesująco ;) zastanowie się :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ostatnio sporo jest Wandy na blogosferze, ale niestety nie jest to literatura dla mnie. Chociaż bardzo się cieszę, że tobie się podobała :)

    Pozdrawiam ciepło,
    Sara z Pełna kulturka

    OdpowiedzUsuń
  10. To raczej nic co by mnie zaciekawiło fabułą ;) ale może kiedyś się skuszę ;)
    Book Beast Blog

    OdpowiedzUsuń
  11. Zabawna, ale i bardzo wartościowa książeczka :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam ją w planach, ale najpierw zapoznam się z Zainą :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Raczej mnie nie zaciekawiła, ale może kiedyś ją przeczytam? :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

"Ciche dni" Abbie Greaves

"Corka gliniarza" Kristen Ashley

"Jak uspokoić swoje myśli" Sarah Knight