"Zaina" Wanda Szymanowska


Pełna ciepła i empatii opowieść o dziewczynce przybyłej do Polski z kraju ogarniętego wojną, Syrii. O jej lękach i troskach. Mama – Polka, tata – Syryjczyk, dwie babcie – tak odmienne, a tak kochane i nowa rzeczywistość w polskiej szkole. Jak dzieci przyjmą koleżankę, której kolor skóry nieco się różni? Czy zrozumieją jej lęki? Jak życie w czasie pokoju czy wojny stymuluje nasze zachowania. Lektura ważna i szalenie ciekawa pod względem wychowawczym i edukacyjnym.



Wczoraj już po północy wzięłam do ręki tablet, chciałam sprawdzić co to za książka i ile ma stron. I co? Przeczytałam ją dosłownie w chwilę, książka jest bardzo ciekawa. Myślę, że każde dziecko powinno poznać tą historię, książka doskonale uczy tolerancji. Pokazuje jak czuje się dziecko, które dopiero co przyjechało do nowego kraju. Cieszę się, że autorka wymyśliła postać Wojtka, bo na Jadzię byłam zła za jej zachowanie a Wojtek fajnie to zrównoważył.Nie ukrywam, że na końcu się wzruszyłam. Dodatkowym atutem książki są obrazki, czy krótki test na końcu. Podsumowując krótko, jak najbardziej polecam! 

Za możliwość przeczytania dziękuje autorce. 

Data wydania: 9 października 2017
Liczba stron: 50
Wydawca: Wydawnictwo Literackie Białe Pióro
Moja ocena : 5/5

Komentarze

  1. Kusi mnie ta książka od jakiegoś czasu. Myślę, że mi się spodoba. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolejna pozytywna recenzja ;)
    Bardzo chcę ją przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka która ma tylko jeden minus. Jest króóóóótka. Aż chciałoby się by czytać ją nie przez te 50 stron a raczej 600 czy 2000 ;)

    Pozdrawiam
    https://ksiazki-czytamy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Naprawdę jest ciekawa tej pozycji :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytam kolejną recenzję i raczej na pewno się z nią zapoznam. :)

    Pozdrawiam,
    lunafisher.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. To już kolejna recenzja tej książki, naprawdę muszę ja przeczytać, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka widzę podbija internet. Tyle blogerów ją już przeczytało i większość zachwala sobie to dzieło. Muszę się zastanowić

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam ta książkę w ubiegłym miesiącu i również zrobiła na mnie bardzo dobre wrażenie. Lubię jak autor w prosty i przystępny sposób podchodzi do trudnych tematów i porusz problemy społeczne.

    OdpowiedzUsuń
  9. No proszę, coraz częściej ją widuję, czekam w takim razie na okazję do jej przeczytania, skoro warto :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Znam twórczość Pani Wandy i z pewnością przeczytam i tę. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudowna okładka, musze jak najszybciej przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękna okładka i ciekawa historia ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Okładka bardzo ładna, a książka wydaje się ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jedy, tyle ile razy mignęła mi się ta książka... Ale dalej niestety jestem na nie :/


    Pozdrawiam ciepło,
    Sara z Pełna kulturka

    OdpowiedzUsuń
  15. Myślę, że po tylu pozytywnych opiniach w końcu skuszę się i przeczytam "Zainę" :)
    Book Beast Blog

    OdpowiedzUsuń
  16. Moją opinię już znasz- pozycja obowiązkowa! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Myślę żeby ją dopisać do mojej listy :D i chyba tak zrobię.
    Zaczytana Weni

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

"Ciche dni" Abbie Greaves

"Corka gliniarza" Kristen Ashley

"Jak uspokoić swoje myśli" Sarah Knight