"Pacjentka" Alex Michaelides


Ceniona malarka i fotografka mody Alicia Berenson wiedzie życie, jakiego każdy mógłby jej pozazdrościć. Do czasu. Pewnego wieczoru jej mąż Gabriel wraca do domu, zaś Alicia strzela mu w głowę pięć razy, zabijając go na miejscu. Od tego momentu kobieta przestaje mówić. Nikt poza nią nie wie, co wydarzyło się tamtej nocy. Ostatecznie trafia do zamkniętego ośrodka psychiatrycznego Grove.


Po sześciu latach w tymże ośrodku rozpoczyna pracę psychoterapeuta Theo Faber, zafascynowany postacią Alicii i jej historią. Theo robi wszystko, co w jego mocy, aby dotrzeć do pacjentki i sprawić, żeby się przed nim otworzyła, a także aby rozwikłać zagadkę śmierci Gabriela. Poznając pacjentkę, psychoterapeuta nieoczekiwanie odnajduje coraz więcej podobieństw w ich losach, począwszy od traumatycznego dzieciństwa. Dokąd zaprowadzą go te rozmowy i co się stanie, jeśli Alicia wreszcie zacznie mówić?



Dzień dobry, dzisiaj przychodzę do Was z recenzją książki Pacjentka Alexa Michaelides.
Nigdy wcześniej nie czytałam nic autora więc byłam bardzo ciekawa jaki ma styl pisania i czy przypadnie mi do gustu. 

Powiem tak, zaczęłam czytać i przepadłam, chciałam więcej i więcej. Wręcz nie mogłam się doczekać jak historia się skończy. 
Bardzo szybko mi się czytało, książka trzyma w napięciu przez cały czas.
Zakończenie wprowadziło mnie w osłupienie, nawet po nim miałam w głowie pytanie "zaraz, co tu się wydarzyło" ? 

Alicia Berenson jest bardzo intrygującą postacią, sama na swój sposób starałam się ją rozgryźć przez całą książkę. Nie rozumiałam dlaczego milczy, jest winna czy nie winna, dlaczego się nie broni tylko milczy? 

Książkę polecam każdemu fanowi kryminałów, gwarantuje Ci że nie będziesz mógł się oderwać dopóki nie dowiesz się prawdy. 


Wydawca: W.A.B.
Data wydania: 13 marca 2019
Liczba stron: 352
Moja ocena: 5/5⭐

Komentarze

  1. Przeczytałam i jedynym minusem tej książki jest fakt, iż odgadłam końcówkę.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

"Ciche dni" Abbie Greaves

"Corka gliniarza" Kristen Ashley

"Jak uspokoić swoje myśli" Sarah Knight