"Rytuały wody" Eva Garcia Saenz de Urturi


Kontynuacja thrillera kryminalnego roku 2019 – "Cisza białego miasta"

Trylogia białego miasta sprzedała się w ponad milionowym nakładzie i stała się światowym fenomenem. "Rytuały wody" to opowieść jeszcze mocniejsza i mroczniejsza niż "Cisza białego miasta". Nie brakuje w niej też oryginalnej domieszki baskijskiego klimatu.

W górach zostaje znalezione ciało zamordowanej kobiety w ciąży. Została utopiona w zabytkowym celtyckim kotle z wodą i powieszona za nogi na drzewie. Sprawca ewidentnie inspirował się pochodzącym sprzed wieków rytuałem potrójnej śmierci. Okazuje się, że śledczy Kraken znał ofiarę — to jego pierwsza dziewczyna.

Już pierwsze zabójstwo nasuwa przypuszczania, że mogą nastąpić kolejne. Wszystko wskazuje też na to, że na celowniku mordercy znajdują się przyszli rodzice, a jego ofiarą może stać się także sam Kraken. Śledztwo zostaje utajnione, policjanci boją się zbiorowej paniki, która ogarnęła Vitorię zaledwie kilka miesięcy wcześniej...

W "Rytuałach wody" Eva García Sáenz de Urturi w mistrzowski sposób łączy trzymające w napięciu wątki seryjnych morderstw i rodzinnych tajemnic z niezwykłymi opisami zabytkowego miasta i emblematycznych miejsc prowincji Álava.



Dzień dobry, dzisiaj przychodzę do Was z recenzją książki Rytuały wody, która to ma premierę właśnie dzisiaj. 
Niestety książka mi się nie spodobała, nie czytałam pierwszej części i myślę, że to w dużej mierze zawiniło. Nie potrafiłam wgryźć się w historię i połapać się kto jest kim. Miałam wrażenie, że w Vitorii wszyscy znają wszystkich i w dodatku każdy z każdym jest spokrewniony. Była mowa o jakiejś postaci i za chwile dodane, że jest to brat/siostra/kuzynka kogoś tam. 
Ponadto nie miałam jakiegokolwiek problemu ze wskazaniem sprawcy. 
Dodatkowo autorka często się powtarzała. Ja za pierwszy razem zapamiętałam, że Kraken ćwiczył mowę od czterech do pięciu godzin dziennie, nie trzeba było tego powtarzać chyba z pięć razy. 
Niestety, ale jestem na nie. 

Wydawca: Wydawnictwo Muza 
Data wydania: 30 października 2019 
Seria: Trylogia Białego Miasta
Tytuł oryginalny: Los ritos del aqua 
Moja ocena: 2/5⭐
Ilość stron: 544

Komentarze

  1. Nie wiem, czy ta książka i mi by się spodobała

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie lubię czytać drugiej czy trzeciej części bez znajomości wcześniejszych - więc myślę, że miałabym odczucia podobne do Twoich.

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmm, przyznam, że recenzja mnie trochę zdziwiła, bo czytając opis na górze poczułam, że sama historia mnie zainteresowała i mogłaby mnie wciągnąć. Ciekawe, czy faktycznie tak istotnym jest, żeby zapoznać się z pierwszą częścią książki i zapoznać się z postaciami? Chociaż przewidywalny sprawca nie brzmi ciekawie... No nic, dziękuję za recenzję, może kiedyś sięgnę po tą książkę z ciekawości :)
    Konstancja

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

"Ciche dni" Abbie Greaves

"Corka gliniarza" Kristen Ashley

"Jak uspokoić swoje myśli" Sarah Knight