"Zapytaj astronautę. Wszystko, co powinieneś wiedzieć o podróżach i życiu w kosmosie" Tim Peake


Czy w kosmosie jest szybki internet? Kiedy człowiek postawi stopę na Marsie? Jak pachnie przestrzeń kosmiczna? Czy w stanie nieważkości da się korzystać z iPada? Czy każdy z nas może zostać astronautą?

Czy zdarzyło ci się patrzeć w nocne niebo i zastanawiać się, jakie tajemnice może skrywać ogrom przestrzeni kosmicznej? Czy wyobrażałeś sobie kiedyś, jak to jest być astronautą i patrzeć na Ziemię z góry?

Wcale nie musisz aplikować o pracę w agencji kosmicznej, aby poznać odpowiedzi na te i setki innych pytań, na które w niniejszej książce odpowiada brytyjski astronauta, Tim Peake.

Dzięki tej wspaniałej książce poczujesz się jak prawdziwy badacz kosmosu: usłyszysz ryk silników startującej w kosmos rakiety, zerkniesz w nocne niebo, by zobaczyć okrążającą Ziemię Międzynarodową Stację Kosmiczną i przekonasz się, jakie to jest podziwiać wschody i zachody słońca… 16 razy na dobę.

Ten pełen pasji do nauki przewodnik po życiu w kosmosie zabierze cię w niezwykłą podróż w kosmos, pokaże tajniki pracy astronauty i odkryje cuda technologii kosmicznej stworzonej przez człowieka.

Nie pozwól nikomu, aby powiedział ci, że nie możesz czegoś osiągnąć. – Tim Peake



Cześć Wam, właśnie skończyłam czytać książkę Zapytaj astronautę. Wszystko co powinieneś wiedzieć o podróżach i życiu w kosmosie. 
Zanim przejdę do omawiania książki przybliżę Wam postać autora Tima Peake. 

Tim Peake – pilot i astronauta Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA) pochodzący z Wielkiej Brytanii. W 2016 roku ukończył misję Principia, w trakcie której przez pół roku pracował na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej Ekspedycji 46/47. Od lat jest ambasadorem brytyjskiej nauki i kariery w przestrzeni kosmicznej. Bardzo chętnie udziela się w mediach społecznościowych i uczestniczy w spotkaniach, promując naukę i inżynierię wśród uczniów szkół.

Jestem chyba jedną z największych fanek Adele i śledzę jej losy odkąd pamiętam, a dlaczego Wam o tym piszę?
Ponieważ pamiętam jak wygrała statuetkę na BRIT Awards w 2016 roku i informacje o tym, że ją wygrała przekazywał z kosmosu jakiś astronauta. Jak się okazało był to sam Tim Peake, a ja dowiedziałam się, że to on z książki gdy udzielił odpowiedzi na pytanie:
Co spakowałeś w podróż po kosmosie? 
Tim wymienia kilka rzeczy i wspomina o t-shircie imitujący smoking (na wszelki wypadek). Okazało się, że był to idealny strój gdy poproszono go o przekazanie nagrody Adele. 
Także już wtedy go widziałam, a nie wiedziałam kto to jest. 


Książka bardzo mi się podobała, jest idealną skarbnicą wiedzy na temat kosmosu, jak zostać astronautą. Czytając ją bawiłam się świetnie. W końcu zaspokoiłam moje odwieczne pytanie, jak oni korzystają tam z toalety? Sam Tim wspomina, że jest to najczęściej zadawane pytanie przez dzieci. 

Książkę można przeczytać "od deski, do deski" bądź odnaleźć pytanie które Was interesuję i przeczytać odpowiedź. Znaleźć pytanie które chciałoby się zadać wcale nie jest wielkim problemem, ponieważ na początku książki zaraz po spisie treści są wymienione wszystkie pytania. Gorzej jest już ze znalezieniem odpowiedzi gdyż nie ma podanej konkretnej strony. 

Spodobało mi się to, że w książce jest dużo obrazków, co bardzo ułatwia sprawę jeśli chodzi i techniczne opisy. Ja jako osoba, której ciężko jest sobie wyobrazić pewne rzeczy z chęcią analizowałam obrazki. 

Książka bardzo mi się podobała, polecam ją osobom, które chciałaby się dowiedzieć czegoś o podróżach i życiu w kosmosie. 

p/s Sama z chęcią poleciała bym do kosmosu żeby urosnąć jeszcze 5 centymetrów, tak jak Tim. Sami rozumiecie przy 152 cm wzrostu, każdy dodatkowy  centymetr jest na wagę złota;) 

Oryginalny tytuł: Ask an Astronaut. My Guide to Life in Space
Data wydania: 15 marca 2018 
Liczba stron: 264
Wydawca: Wydawnictwo Kobiece
Moja ocena: 5/5 

 Za egzemplarz serdecznie dziękuję: 



Komentarze

  1. świetne zdjęcie <3
    Książka również mi się spodobała ;)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka wydaje się interesująca, może kiedyś przeczytam ale nie mam pojęcia kiedy ;)

    Pozdrawiam
    https://ksiazki-czytamy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Choć okładka piękna, to z pewnością nie przeczytam, bo ta tematyka kompletnie mnie nie interesuje :/

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam możliwość przeczytania tej książki, ale totalnie to nie jest mój kosmos :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Dużo dobrego o niej słyszałam, chyba muszę sama sprawdzić czy faktycznie jest tak dobra

    OdpowiedzUsuń
  6. To nie do końca tematyka, która mnie interesuje. Ja odpuszczam, ale z chęcią polecę innym.
    Book Beast Blog

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi ciekawie dla maniaków i dla ludzi, którzy ot są zainteresowani otaczającym ich swiatem :) skuszę się :D dziecko mi rośnie to zadaje dziwne pytania :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Jest już za mną! polecam gorąco szczególnie młodszym czytelnikom :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam ciekawostki o kosmosie, więc na pewno by mnie urzekła :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jejku, nie jest to totalnie książka dla mnie, myślę że nie pozostało mi nic innego jak przejść obok niej obojętnie :/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

"Ciche dni" Abbie Greaves

"Corka gliniarza" Kristen Ashley

"Jak uspokoić swoje myśli" Sarah Knight