"Cudowny chłopak" R.J. Palacio


Wzruszająca opowieść o walce dziecka z przeciwnościami losu. August urodził się ze zniekształconą twarzą. W wieku 10 lat po raz pierwszy idzie do szkoły, gdzie styka się z nietolerancją i ostracyzmem kolegów. Pogoda ducha i wewnętrzna siła sprawiają jednak, że chłopiec pokonuje kolejne trudności i zdobywa uznanie otoczenia.

Zapadająca w pamięć opowieść o dobroci, odwadze i inności 
Kirkus Reviews



Witam Was, dzisiaj przychodzę z książką "Cudowny chłopak" R.J. Palacio, przyznam się szczerzę, że nie zdawałam sobie sprawy, że istnieje książką. Pierwszą styczność z tym tytułem miałam w kinie, zwiastun mnie zaintrygowałam i już wiedziałam, że chcę na obejrzeć film. Później wydawnictwo Albatros wysyłało znanym blogerom książkowym właśnie tę książkę w prezencie pod choinkę. Jak zobaczyłam, że istnieje książka, nie było zmiłuj, musiałam ją mieć! Książkę dostałam w prezencie od siostry i bałam się zacząć czytać z obawy, że zaraz ją skończę i co będzie dalej? 
Książka opowiada historię dziesięcioletniego Augusta Pullmana, który w wyniku złączenia się sobą dwóch bardzo rzadkich genów rodzi się ze zdeformowaną twarzą. Lekarza nie dają mu szans na przeżycie doby. Chłopiec nie dość, że przeżył to jak każdy mały chłopiec uwielbia jeździć na rowerze, jeść lody czy ma fioła na punkcie Gwiezdnych Wojen. Przez to, że urodził się taki a nie inny przez całe swoje dotychczasowe życie mama uczyła go w domu. Niestety wiedza jego rodzicielki przestaje wystarczać i czas żeby August poszedł do szkoły. Jest to bardzo trudna decyzja dla jego rodziców jak i jego samego. Chłopiec boi się jak zareagują inne dzieciaki na jego wygląd, bo pomimo dwudziestu siedmiu operacji jego twarz nie wygląda najlepiej. Jak zmieni się życie Augusta po pójściu do szkoły? 
"Wonder" a w Polsce znany jako "Cud chłopak" czy teraz przez film "Cudowny chłopak" to historia dzięki której, spojrzymy nieco inaczej na różne sprawy. Prosta historia, a jednak emocjonalna. 
Historia opowiadana jest z punktu widzenia kilku osób, Augusta, jego siostry, czy też osób które znajdują się w jego otoczeniu. Zabieg ten był bardzo ciekawym pomysłem, bo możemy się dowiedzieć jak Auggie widzi sam siebie, czy też jak widzi go jego siostra, która całe życie żyła w cieniu młodszego brata. 
"Cudowny chłopak" to jednak pozytywna książka. Pomimo takiej a nie innej historii, poprawia humor. Ja w zasadzie książkę przeczytałam w jeden dzień, bardzo szybko i dobrze mi się ją czytało. Historia chłopca z niekształconą twarzą mnie oczarowała i wciągnęła od pierwszej strony. Czy polecam? Oczywiście! 

Data wydania: 21 maja 2014
Liczba stron: 416
Wydawca: Albatros
Moja ocena: 5/5

A tutaj macie link do filmu, który wchodzi do kin już 19 stycznia. 



Komentarze

  1. Książka wydaje się interesująca i jeśli znajdę czas oraz możliwość jej przeczytania to pewnie to zrobię ale bez żadnego wielkiego szukania jej ;)

    Pozdrawiam
    https://ksiazki-czytamy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem bardzo ciekawa tej książki, chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przy zwiastunie filmu o mało się nie popłakałam, dlatego koniecznie muszę przeczytać książkę! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Będę musiała przeczytać tą książkę! Zaciekawiła mnie.

    Pozdrawiam,
    Luna Fisher

    OdpowiedzUsuń
  5. A mnie najbardziej zaciekawiło logo :) super Karoczyta! <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mnie zaciekawiłaś tą książką, zapisuję ją sobie i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka wydaje się ciekawa, ale ja chyba jednak nadrobię moje książki :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka i tematyka kompletnie do mnie nie przemawia. A co do Twojego tekstu, super :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam ją w planach tak samo jak i film ;)
    Świetna recenzja,
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Ooo widziałam zwiastun i bardzo chcę obejrzeć, ale najpierw książka. Dobrze, że mi o niej przypomniałaś :)
    Book Beast Blog

    OdpowiedzUsuń
  11. Zdecydowanie pozycja, którą warto poznać!

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem ciekawa tej książki, kiedyś mignął mi się zwiastun i od tamtego czasu czekam na odpowiedni moment :)

    Pozdrawiam ciepło,
    Sara z Pełna kulturka

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam i mam wybrać się w tym tygodniu na film <3

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

"Ciche dni" Abbie Greaves

"Corka gliniarza" Kristen Ashley

"Jak uspokoić swoje myśli" Sarah Knight