"Ciapek" Wanda Szymanowska



Historia maleńkiego, bezbronnego pieska, Ciapka, którego chce się przytulić do serca. Zabrany od mamy, potem odtrącony przez dziewczynkę do której trafił, stał się prezentem pod choinką dla bardzo samolubnej osóbki. Jednak jego dobre serduszko zostało nagrodzone przyjacielem, jaki go ocalił przed zamarznięciem w Sylwestrową noc. Dostał też prawdziwe, odważne imię i zupełnie nowe życie, przepełnione miłością. Ta niezwykle emocjonalna i mądra opowieść może stać się przyczynkiem do rozmów z dzieckiem na temat losów zwierząt i umiejętności dokonywania wyborów.
Drodzy Czytelnicy, Mali, Średni i Duzi!
Zanim podejmiecie decyzję o wprowadzeniu do swojego domu czworonożnego przyjaciela, zastanówcie się, czy jesteście na to wystarczająco gotowi i czy macie ku temu warunki.
Pies jest zwierzęciem bardzo wrażliwym i szybko się przywiązuje do wszystkich członków rodziny i tego samego oczekuje od Was.


Witajcie, dzisiaj przychodzę do Was z króciutką książeczką z pozoru tylko dla dzieci pod tytułem "Ciapek" pani Wandy Szymanowskiej. Piszę, że książka jest tylko z pozoru dla dzieci, ponieważ wielu dorosłych zapomina, że zwierzęta to nie zabawki i nie sprawdzają się jako prezenty pod choinkę czy też na urodziny, ogólnie jako prezent jakikolwiek. To żywa istota, która czuje i ma swoje potrzeby.  Często później takie pieski czy kotki po wyrośnięciu trafiają do schroniska bo urosły i już nie są takie słodziutkie. Albo nie jest to przemyślana decyzja i jednak okazuje się, że nie ma czasu żeby wyjść z takim psiakiem jak Ciapek na spacer. Książkę jak najbardziej polecam dla wszystkich dzieci jako lekturę obowiązkową, i w sumie dla ich rodziców również. Ja sama kocham psy i koty i bardzo chciałabym mieć już swojego czworonoga w domu, a wstrzymuje się z tym bo nie mieszkam u siebie a nie chciałabym żeby to moja mama np. miała obowiązek wyjścia z psem podczas gdy ja będę w pracy. To ma być mój pies i mój obowiązek. Miałam kiedyś owczarka niemieckiego o imieniu Fado. Kochałam go jak wariatka, niestety nie przemyślałam tego do końca bo najpierw poszłam do technikum więc w ciągu dnia mama z nim wychodziła. Później studia w innym mieście i pies znowu był na głowie mojej rodziny. Dlatego nie chciałabym popełnić tego błędu drugi raz i wole się wstrzymać. 

Miało być o książce a wyszło, że opowiadam historię mojego psa. Ja już tak mam, że jestem wyczulona na krzywdę zwierząt i z chęcią przemówiłabym do rozsądku rodzicom dziewczynki z książki i samej dziewczynce też. Powtarzam drugi raz, książkę jak najbardziej polecam wszystkim. 

Data wydania: 18 września 2016 
Ilość stron: 30
Wydawnictwo: Białe Pióro 
Moja ocena: 5/5 

A tutaj trochę spamu zdjęciami mojego Fado ;) 







Komentarze

  1. Cudne zdjęcia <3
    Książkę chętnie poleciłabym wielu ludziom dorosłym.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka byłaby świetnym prezentem, więc pewnie przyjrzę się jej bliżej. A Fado jest naprawdę świetny! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka wydaje się świetną książką edukacyjną. Tej autorki czytałem do tej pory tylko jedną książkę, ale odczuwam coraz większą chęć by rozejrzeć się bardziej za jej twórczością.

    Pozdrawiam
    https://ksiazki-czytamy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Idealna pozycja dla młodszych, którzy zaczynają interesować się zwierzętami, a modele przecudni :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Za jakiś czas na pewno przeczytam! :)

    Pozdrawiam,
    lunafisher.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa sprawa, dobry post PRZED świetami. Ja nie rozumiem fenomenu kupowania zwierząt na urodziny/święta. To bardzo cięzka decyzja. to życie a nie plastik..

    OdpowiedzUsuń
  7. Już kiedyś gdzieś widziałam, ludzie są strasznie lekkomyślni, masakra jak można żywe zwierzę tak traktować.


    Pozdrawiam ciepło,
    Sara z Pełna kulturka

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie zrozumie takiego postępowania. Mój kociak był podobno najbrzydszy z miotu, a teraz wszyscy się nim zachwycają. Nie wyobrażam sobie tak traktować zwierzaki.
    aaa i super psiak! <3
    Book Beast Blog

    OdpowiedzUsuń
  9. Zgadzam się z Twoją opinią, a te zdjęcia są przeurocze! <3

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

"Ciche dni" Abbie Greaves

"Corka gliniarza" Kristen Ashley

"Jak uspokoić swoje myśli" Sarah Knight